Πρoγραμμα Υποστηριξης Καλλιτεχνων Ιδρυμα Σταυρος Νιαρχος(ΙΣΝ) 2022
Η ARTWORKS έχει υποστηρίξει μέχρι σήμερα 390 καλλιτέχνες και επιμελητές με στόχο να συνεχίσουν να δημιουργούν και να αναπτύσσουν το έργο τους.
Ο 5ος κύκλος του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2022 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο 2023. Βραβεύθηκαν συνολικά 80 καλλιτέχνες και επιμελητές με χρηματικά βραβεία των 8.000 ευρώ ο καθένας, ως επιβράβευση για την πορεία τους και ως ενθάρρυνση και ενίσχυση της επαγγελματικής τους εξέλιξης.
Συγκεκριμένα, δόθηκαν 40 βραβεία σε καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των Εικαστικών Τεχνών (Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική, Φωτογραφία, Εγκαταστάσεις, Περφόρμανς, Εικαστικό βίντεο, Πολλαπλά και Νέα Μέσα, Ψηφιακές μορφές τέχνης), 20 βραβεία σε κινηματογραφιστές (Σκηνοθέτες, Παραγωγοί, Σεναριογράφοι) που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της Κινούμενης Εικόνας (Μυθοπλασία, Ντοκιμαντέρ, Animation), 15 βραβεία σε άτομα που δραστηριοποιούνται στο πεδίο του Χορού (Ερμηνεία, Χορογραφία) και 5 βραβεία σε άτομα που δραστηριοποιούνται στην Επιμέλεια Εικαστικών Εκθέσεων,αναγνωρίζοντας την αμφίδρομη σχέση μεταξύ επιμέλειας και καλλιτεχνικής πρακτικής, καθώς και τη συμβολή του πεδίου αυτού στην ανάδειξη των καλλιτεχνών και του έργου τους.
Κατά την διάρκεια του Προγράμματος, η ARTWORKS διοργάνωσε σεμινάρια, εργαστήρια, διαλέξεις, επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους, συναντήσεις με επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού και άλλα συναφή δρώμενα, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα πλαίσιο αλληλοϋποστήριξης και διαλόγου.
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2022
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΠΑΚΤΣΟΓΛΟΥ - ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ, ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΙΝΑ (LUC)
Η Ξένια Καλπακτσόγλου (1974) είναι επιμελήτρια εκθέσεων που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Εργαστήριο για τα Αστικά Κοινά (Neo Cosmos). Η επιμελητική της πρακτική εδράζεται στη συνεργασία, στη δημιουργία (δια)τοπικών πρωτοβουλιών, καλλιτεχνικών πρακτικών καθώς και την επανεξέταση των πρωτοκόλλων συνδιαλλαγής και παραγωγής μεταξύ των πολιτιστικών παραγωγών και των ιδρυμάτων/οργανισμών. Είναι συν-ιδρύτρια / διευθύντρια της Μπιενάλε της Αθήνας (2005-2016). Το διάστημα 2006- 2015 δραστηριοποιήθηκε στην επιμέλεια και οργάνωση εκθέσεων και δράσεων κυρίως με την επιμελητική ομάδα XYZ. Μεταξύ 2006-2008 διετέλεσε διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο τμήμα Artistic Research στο Zurich University of the Arts /Linz University of the Arts.
www.neocosmos.gr
Φωτογραφία: Στέλλα Μαρίνου, 2022
ΕΛΕΝΗ ΚΑΜΜΑ - ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ
Η Ελένη Καμμά είναι εικαστικός και ερευνήτρια. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και στο Κολλέγιο Chelsea Τεχνης & Design του Λονδίνου. Το 2008/2009 ήταν ερευνήτρια στο τμήμα Καλών Τεχνών της Ακαδημίας Jan Van Eyck του Μάαστριχτ. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου από την Academy of Creative and Performing Arts του Πανεπιστημίου του Λέιντεν. Η διδακτορική της διατριβή «Taking Place: Parrhesiastic Theatre as a Model for Artistic Practice» και το καλλιτεχνικό της έργο «Casting Call (2017-σε εξέλιξη)» διερευνούν τη συνάφεια της πρακτικής της παρρησίας για τις σύγχρονες κριτικές καλλιτεχνικές πρακτικές. Ατομικές εκθέσεις της έχουν πραγματοποιηθεί στο Centre de la Gravure et de l’Image Imprimée, Λα Λουβιέρ, (2022), West Den Haag, Χάγη (2021), SPACE, Λιέγη (2021), ArBA-EsA, Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών των Βρυξελλών (2018), Netwerk, Ααλστ (2015), Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2013); NAK Neuer Aachener Kunstverein, Άαχεν (2012), Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, Αθήνα (2012), Wiels, Βρυξέλλες (2011). Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί παγκοσμίως σε διάφορους εκθεσιακούς χώρους και φεστιβάλ, μεταξύ άλλων στη 10η Διεθνή Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2007), στην 5η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2015), στο Palais de Tokyo, Παρίσι (2016), στο Κέντρο Οπτικοακουστικών Τεχνών ARGOS, Βρυξέλλες (2015), Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, Βόννη (2013), 1η Μπιενάλε του Limburg, Marres, Μάαστριχτ (2020), στο Κέντρο Τέχνης Le Lait, Albi (2020), Εθνικό Μουσείο Τέχνης EMST, Αθήνα (2017), Casino Luxembourg, Λουξεμβούργο (2011), Μουσείο Bonnefanten, Μάαστριχτ (2008), Ίδρυμα DESTE, Αθήνα (2007), SALT, Κωνσταντινούπολη (2011), Μουσείο Τέχνης Petach Tikva, Πετάχ Τίκβα(2017), Dazibao, Μόντρεαλ (2019), Kristianstads konsthall, Κρίστανστιαντ (2020),Transmediale, Βερολίνο (2016), Rencontres Internationales Paris/Berlin (2021) και στο Playground Festival, Museum-M, Leuven (2018). Το 2012 της απονεμήθηκε το βραβείο PREIS FÜR JUNGE KUNST από την Neuer Aachener Kunstverein. Η Kαμμά ήταν επισκέπτης λέκτορας στη Βασιλική Ακαδημία Τέχνης της Χάγης, στο LUCA School of Arts των Βρυξελλών, στο MAFAD, Μάαστριχτ, στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών των Βρυξελλών, στην École nationale supérieure des arts visuels de La Cambre, των Βρυξελλών και στο Ινστιτούτο Frank Mohr του Χρόνινγκεν. Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες και στο Μάαστριχτ.
Φωτογραφία: Nαταλία Τσουκαλά
ΤΙΝΑ ΠΑΝΔΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΕΜΣΤ)
Η Τίνα Πανδή είναι ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια. Eίναι διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης του Université Paris Nanterre. Η διδακτορική της διατριβή επικεντρώνεται στις προσεγγίσεις της έννοιας του συστήματος στην καλλιτεχνική πρακτική και ειδικότερα στο μέσο του σχεδίου κατά την περίοδο 1965-1975. Από το 2006 έως σήμερα εργάζεται ως Επιμελήτρια στο Τμήμα Ζωγραφικής και Τρισδιάστατων έργων του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Έχει επιμεληθεί και συνεπιμεληθεί πολυάριθμες αναδρομικές, μονογραφικές και ομαδικές εκθέσεις, όπως: Σε ενεστώτα Χρόνο (2007), Εκ Νέου. Μια νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών (2014), Unpacking my library (2018), PLEXUS. Πέτρος Μώρης – Μπία Ντάβου – Έφη Σπύρου (2015), Μπία Ντάβου. Αναδρομική, (2008), Νίκος Κεσσανλής. Από την ύλη στην εικόνα (2007), Χρόνης Μπότσογλου. Αναδρομική (2010), Δημήτρης Αληθεινός. Αναδρομική (2013), Νίνα Παπακωνσταντίνου Αντί Γραφής (2011), Αυτό είναι ένα ποίημα. Ομάδα οπτικής ποίησης 1981-2011 (2011). Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα τις καλλιτεχνικές και θεσμικές ζυμώσεις γύρω από την ίδρυση ενός Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα, ενώ το 2021 εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για την διδασκαλία του μαθήματος των επιμελητικών πρακτικών. Κείμενα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά και πολυάριθμους καταλόγους, ενώ έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια και δημόσια προγράμματα (documenta 14, Tate Intensive, CIHA, AAH, UNESCO, Εταιρία Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης, AICA Ελλάς, Athens art book fair, 3 137 κ.ά.). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΚΑΡΑΜΑΓΓΙΩΛΗΣ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ
O Μενέλαος Καραμαγγιώλης ζει στην Αθήνα και κάνει κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές ταινίες με πρωταγωνιστές αντιήρωες και ιστορίες που ακυρώνουν τα σύνορα και τα στερεότυπα λειτουργώντας ως βασικό εργαλείο διαλόγου και κοινωνικής παρέμβασης. Οι ταινίες του προβάλλονται και έχουν βραβευτεί διεθνώς όπως το ντοκιμαντέρ ROM, 1989, “το turning point του ελληνικού ντοκιμαντέρ και ένα αριστούργημα κλασσικό στην ιστορία του σινεμά” και οι ταινίες μυθοπλασίας BLACKOUT (p.s. REDOUT), 1998 «η πρώτη γνήσια μεταμοντέρνα ελληνική ταινία» και το J.A.C.E. – Just Another Confused Elephant, 2011, που συμμετείχε σε 48 διεθνή φεστιβάλ (TIFF Toronto International Film Festival, Thessaloniki International Film Festival, κ.ά.) και πήρε 11 διεθνή βραβεία και τα πρώτα ελληνικά διαδραστικά ντοκιμαντέρ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ 2011-2020 (12 μεγάλου μήκους, 180 μικρού μήκους). Οι βίντεο εγκαταστάσεις του έχουν εκτεθεί σε χώρους όπως το ΕΜΣΤ (Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), τη Biennale di Venezia, τη RODEO gallery και το Centre d’Art Contemporain Genève.
ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ - ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Σπούδασε φιλολογία, γλωσσολογία και σκηνοθεσία κινηματογράφου. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει τη μεγάλου μήκους ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» (2012 – επίσημη πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι, συμμετοχή σε πάνω από 50 διεθνή φεστιβάλ, βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) και τις μικρού μήκους ταινίες «Αγνά Νιάτα» (2004 – επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας) και «Εσωτερικό σπιτιού με γυναίκα που καθαρίζει μήλα» (2002 – Κρατικό Βραβείο). Έχει σκηνοθετήσει έργα των Αισχύλου, Ευριπίδη, Σαίξπηρ, Μολιέρου, Τσέχοφ, Ίψεν, Μπέκετ, Βέρντι, Ζαρρύ, Φρέιν, Μπόρετζ και Μάρρεϋ, Κουμεντάκη, Γουόλς, Μινυανά, Μάτεσι, Κλάους, Όουεν, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Εθνικό Θέατρο, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στο Κ.Θ.Β.Ε., στο Κ.Π.Ι.Σ.Ν., στο θέατρο Αμόρε, στο θέατρο του Νέου Κόσμου κ.ά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ - ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
Η Κωνσταντίνα Σταυριανού συνίδρυσε την Graal S.A το 1999. Εργάζεται στον τομέα της κινηματογραφικής παραγωγής και του post production από το 2003. Είναι η υπεύθυνη τις παραγωγές σε ελληνικές και διεθνείς παραγωγές και είναι συν-διευθύνουσα σύμβουλος της Graal. Οι ταινίες της έχουν συμμετάσχει στην Βενετία, στο Βερολίνο και άλλα διεθνή φεστιβάλ. Η εταιρεία έχει συμμετάσχει σε 65 ταινίες μέχρι σήμερα και έχει ένα portfolioπερίπου 430 τίτλων. Το 2012 και το 2013 ήταν στην οργανωτική επιτροπή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου του συνεδρίου «Riding the Greek wave» στην Αθήνα. Στην πρώτη διοργάνωση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη σχεδίων και τις στρατηγικές φεστιβάλ, ενώ το 2013 στις διεθνείς συμπαραγωγές και την παγκόσμια διανομή. Από το 2014, συνεργάζεται ως post production tutor με οργανισμούς όπως οι FOCAL Digital Production Challenge, Doha Film Institute και Red Sea Lodge. Είναι μέλος της κριτικής επιτροπής των σχεδίων των Berlinale co-pro Series, Torino Film Lab, Locarno Open Doors consultances και Biennale College Cinema. Είναι Media program expert, απόφοιτος του EAVE-πρόγραμμα για Διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές- και του Berlinale Talent Campus. Από το 2021 είναι βραβευμένο μέλος της Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου.
*ΣΟΦΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ - Επιμελήτρια Κινηματογραφικών Προγραμμάτων
Σπούδασε Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Γερμανική Φιλολογία (Master of Arts, Παν/μιο Φρανκφούρτης). Έχει σχεδιάσει και διοργανώσει πολιτιστικές εκδηλώσεις, κυρίως κινηματογραφικές στο Goethe-Institut Αθηνών για πάνω από 30 χρόνια, μέχρι τον Απρίλιο 2020. Έχει συμμετάσχει σε πολλές κριτικές επιτροπές στη Γερμανία και την Ελλάδα.
*Ενεργοποίηση προβλεπόμενης διαδικασίας όταν συντρέχει σε ένα από τα Μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης κάποιο κώλυμα άσκησης των καθηκόντων του.
ΧΟΡΟΣ
ΜΥΡΤΩ ΚΑΤΣΙΚΗ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ, ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΧΟΡΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΤΡΙΑ
Η Μυρτώ Κατσίκη είναι θεωρητικός, ερευνήτρια του χορού και χορεύτρια. Ζει και εργάζεται στη Γαλλία. Η έρευνα και η διδασκαλία της εστιάζουν κυρίως στην ανάλυση χορογραφικών πρακτικών και εργαλείων, στην ανάλυση της εμπειρίας της-του χορεύτριας-τή και στις πρακτικές θέασης. Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Χορού του Πανεπιστημίου Paris 8 όπου ολοκληρώνει διδακτορική έρευνα πάνω στην έννοια του ουδέτερου στο χορό (υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση). Διδάσκει στο Τμήμα Χορού του Πανεπιστημίου Paris 8 και στο Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris όπου είναι επίσης υπεύθυνη για την έρευνα στον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών για χορευτές. Από το 2013 ανήκει στην ομάδα του μεταπτυχιακού προγράμματος χορογραφίας exerce του ICI-Centre Chorégraphique National του Montpellier, όπου διδάσκει και συνεργάζεται στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος. Υπήρξε μέλος της συντακτικής ομάδας του ερευνητικού περιοδικού Repères. Cahier de danse. Έχει διδάξει, συνεργαστεί ως μέντορας ή ερευνήτρια με οργανισμούς όπως: Théâtre de la Ville, Centre national de la danse, Tanzquartier Wien, ImPulsTanz – Vienna International Dance Festival, Far° – fabrique des arts vivants Nyon, La Manufacture – Haute école des arts de la scène Lausanne. Συνεργάζεται ως δραματουργός με τους χορογράφους Κατερίνα Ανδρέου, DD Dorvillier και Ali Moini. Από το 2016 συνεργάζεται ως χορεύτρια με τη DD Dorvillier.
ΜΑΡΙΕΛΑ ΝΕΣΤΟΡΑ - XΟΡΟΓΡΑΦΟΣ, ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ
Η Μαριέλα Νέστορα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε καλλιτεχνική έρευνα Master’s program- ArtEZ (Ολλανδία), Feldenkrais method- Professional Training (Greece1, IFF), Σύγχρονο χορό και χορογραφία – London Contemporary Dance School (Αγγλία), Βιολογία- B.Sc., Queen Mary and Westfield (Αγγλία) και Μοριακή Γενετική- M.Sc. St.Mary’s Medical School, Imperial College (Αγγλία). Η καλλιτεχνική της έρευνα εντάσσεται στο πλαίσιο του Post Humanism, διερευνώντας τη χορογραφία ως συνάθροιση και αναπτύσσοντας τη μεθοδολογία της μοριακής χορογραφίας. Ως χορογράφος της ομάδας YELP danceco. (2001-) έχει δημιουργήσει παραστάσεις για τη σκηνή, site specific αλλά και έργα για το δημόσιο χώρο, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, Διεθνούς Φεστιβάλ Καλαμάτας κ.ά.
Ως ανεξάρτητη καλλιτέχνης (2011-17) έχει συμμετάσχει σε διάφορες συλλογικότητες (Green Park, Κολέκτιβα Ομόνοια, Θέατρο Εμπρός, Συνδεσμος Χορού) κι έχει κινητοποιήσει τα Collective Choreography Project CCP και from stage to page -μια πλατφόρμα και εκδόσεις για την ελληνική σκηνή σύγχρονου χορού. Τα έργα της ομάδας χορού YELP danceco. έχουν παρουσιαστεί στο Μάριμπορ, τη Λιουμπλιάνα, το Ζάγκρεμπ, το Κάσελ, το Βερολίνο, το Λονδίνο, το Μπράιτον, το Ίπσουιτς, τη Μπολόνια, το Μονπελιέ, τη Βρέστη, το Βουκουρέστι, το Πάρνου, το Άαρχους, τις Βρυξέλλες, την Αθήνα, την Καβάλα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Ύδρα, το Ηράκλειο, Χανιά και έχουν επιλεγεί για να συμμετάσχουν σε πλατφόρμες και φεστιβάλ όπως ITI, Πλατφόρμα Χορού, Μπιενάλε της Αθήνας, Plesna Isba, Δημοτικό Θέατρο Πάτρας, Πολιτιστική Πρωτεύουσα Πάτρας όπως και The Place Commissions, The Video Place, Videodance festival και MIRfestival.
Εργάζεται ως χορογράφος, ερευνήτρια, μέντορας, κινησιολόγος για το θέατρο και ως δασκάλα της μεθόδου Feldenkrais.
ALEXANDRA WAIRESTALL - ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΣ
Γεννημένη στην Αγγλία και μεγαλωμένη στην Κύπρο, η Alexandra Waierstall είναι χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνιδα με έδρα το Ντίσελντορφ και δεκαπενταετή καλλιτεχνική εμπειρία. Οι εννοιολογικά και σωματικά λεπτομερείς, χειροποίητες έρευνές της εκφράζονται μέσα από χορογραφίες, εγκαταστάσεις, ταινίες, καταστάσεις, ήχους, κείμενα και εικόνες. Προσεγγίζει τη χορογραφία ως ένα όχημα για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και γνώσεων που διευκολύνουν τη συμβίωση μέσα από τη σύνδεση σωμάτων, μορφών ζωής και περιβαλλόντων. Η χορογραφία ως πρακτική, ως πράξη ενδυνάμωσης, ως ένας τρόπος να φανταστούμε και να εφεύρουμε τον κόσμο από την αρχή. Το έργο της προωθεί μιας μορφή ριζοσπαστικής παρατηρητικότητας σε διάφορα πλαίσια, όπως θέατρα, γκαλερί, μουσεία, έντυπα και δημόσιους χώρους. Το έργο της έχει παρουσιαστεί στους ακόλουθους χώρους τέχνης: Μουσείο του Λούβρου, στο πλαίσιο της FIAC (Παρίσι)· Sadler’s Wells (Λονδίνο)· εθνική σκηνή χορού της Νορβηγίας Dansens Hus, Όσλο· θέατρο Künstler haus Mousonturm (Φρανκφούρτη)· Crossing Festival (Πεκίνο)· Fringe Festival (Σανγκάη)· Διεθνές Φεστιβάλ της Σεούλ· εθνική σκηνή χορού Dansens Hus, Στοκχόλμη· Sesc Pompeia (Σάο Πάολο)· Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης De Pont (Τίλμπουρχ Ολλανδίας)· Kunsthalle Mannheim (Γερμανία)· Μουσείο Bauhaus στη Βαϊμάρη κ.ά. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Σύνολο Χορού της Ουαλίας και με την ομάδα tanzmainz του Εθνικού Θεάτρου του Μάιντς. Το χορογραφικό της έργο έχει επιλεγεί και υποστηριχτεί από δίκτυα όπως τα Aerowaves, Modul Dance, IDEE– Πρωτοβουλίες στο πεδίο του Χορού Ευρωπαϊκών Ανταλλαγών, καθώς και το δίκτυο Chin–A–moves. Από το 2017, το κέντρο σύγχρονου χορού tanzhaus nrw στη Γερμανία είναι σταθερός συμπαραγωγός της δουλειάς της.
Φωτογραφία: Jörg Lenz
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
ΔΑΦΝΗ ΔΡΑΓΩΝΑ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ, ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ, ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Η Δάφνη Δραγώνα είναι ανεξάρτητη επιμελήτρια, θεωρητικός και αρθρογράφος που ζει στο Βερολίνο. Στο έργο της έχει ασχοληθεί με ζητήματα όπως οι αντιφάσεις της συνδεσιμότητας, οι υποσχέσεις των κοινών αγαθών, η σημασία των συγκινησιακών υποδομών και ο αμφίσημος ρόλος της τεχνολογίας στην περίοδο της κλιματικής κρίσης. Ανάμεσα στις εκθέσεις που έχει επιμεληθεί είναι οι ακόλουθες: Weather Engines (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση & Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, 2022), Στεφανία Στρούζα, 212 Mήδεια: Αφηγήσεις από ένα χώρο μετέωρο (AnnexM, Μέγαρο Μουσικής, Αθήνα 2021), Trials & Errors (Ρομάντσο, Αθήνα 2021) Reprogramming Earth (NeMe, Λεμεσός, 2020), Kyriaki Goni, Counting Craters on the Moon (Aksioma, Λουμπλιάνα, 2019), Tomorrows, Urban fictions for possible futures (Διπλάρειος, Αθήνα 2017), Capture All (transmediale, Βερολίνο, 2015), Εκ Νέου: Μια νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών (ΕΜSΤ, 2013), Homo Ludens Ludens (Laboral, Γιχόν, 2008). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα βιβλία, περιοδικά, ακαδημαϊκές επιθεωρήσεις και καταλόγους εκθέσεων από τους εκδοτικούς οίκους Springer, Sternberg Press, Diaphanes, Leonardo Electronic Almanac κ.ά. Ως προσκεκλημένη ομιλήτρια έχει δώσει διαλέξεις σε διοργανώσεις όπως αυτές των Mapping Festival (Γενεύη), MoMA (Νέα Υόρκη), Hek (Βασιλεία), Arts in Society (Λονδίνο), Leuphana University (Λούνεμπουρκ), Goethe University (Φρανκφούρτη). Υπήρξε επιμελήτρια του φεστιβαλ transmediale (Βερολίνο) από το το 2015 έως το 2019, καθώς και του φεστιβάλ EMAF (Όσναμπρουκ) τα έτη 2021 και 2022. Είναι διδάκτωρ του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Φωτογραφία: Πηνελόπη Γερασίμου
ΓΑΛΗΝΗ ΝΟΤΤΙ - ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ
Η Γαλήνη Νόττι (γ. 1980) είναι επιμελήτρια που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το 2020 επιμελήθηκε την έκθεση Αγαλματάκια, ακούνητα, αμίλητα κι αγέλαστα σε δύο πλατείες κι ένα γήπεδο στην ευρύτερη περιοχή της Πλατείας Αμερικής και των Κάτω Πατησίων. Έχει επιμεληθεί ένα από τα “Top 10” του project Shadow Libraries: To UbuWeb στην Αθήνα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την έκθεση Survey στο πλαίσιο της Art-Athina 2017, την έκθεση (Im)material Gestures μαζί με μια ομάδα επιμελητών ως μέρος του project PIIGS_An Alternative Geography of Curating στο Fondazione Sandretto Re Rebaudengo στο Τορίνο, την έκθεση Overseas στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και την έκθεση Πυροτεχνήματα εκτός εποχής – Ριβιέρα στο θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα στα Εξάρχεια. Επίσης, έχει συμμετάσχει στην επιμέλεια της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας – AGORA, καθώς και έχει επιμεληθεί και συνεπιμεληθεί εκθέσεις στον ανεξάρτητο χώρο 3 137, στην πλατφόρμα The Naked, στο Πεδίο Δράσης Κόδρα και στη γκαλερί Elika, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, γράφει συχνά για εκθέσεις και καλλιτέχνες. Το 2013 έλαβε το βραβείο επιμελητή τέχνης του οργανισμού ΝΕΟΝ. Έχει σπουδάσει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη φιλοσοφία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Paris1 και στη μουσειολογία στη Σχολή του Λούβρου στο Παρίσι. Έχει εργαστεί σε μουσεία και γκαλερί στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και την Αθήνα, για αρκετά χρόνια ήταν υπεύθυνη της συλλογής τέχνης του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και τώρα είναι βοηθός επιμελήτρια στον οργανισμό ΝΕΟΝ.
ΣΥΡΑΓΩ ΤΣΙΑΡΑ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ - MOYΣΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΟΥΤΣΟΥ
Η Συραγώ Τσιάρα είναι ιστορικός τέχνης-επιμελήτρια. Είναι Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, ενώ μέχρι πρόσφατα διηύθυνε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (ΜΟMus) και τη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds, Μ. Βρετανία. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο ΑΠΘ με θέμα το ρόλο της δημόσιας γλυπτικής στη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης. Δίδαξε Δημόσια Τέχνη, Ιστορία και Θεωρία της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2003 – 2006). Εργάστηκε ως επιμελήτρια στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από το 2000, διηύθυνε επί 13 έτη το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης και από το 2017 έχει την ευθύνη της διεύθυνσης στη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Διετέλεσε επιμελήτρια του Ελληνικού Περιπτέρου στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας (2013) και εθνική επίτροπος στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας το 2019. Την ίδια χρονιά συνδιηύθυνε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και επιμελήθηκε την επανέκθεση της μόνιμης συλλογής στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα ταυτότητας, δημόσιας σφαίρας, φύλου, μνήμης και πολιτικής στη σύγχρονη τέχνη.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2021
Ο 4ος κύκλος του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο 2022.
Υποστηρίχθηκαν 80 άτομα, καλλιτέχνες και επιμελητές, τα οποία δραστηριοποιούνται στα πεδία των Εικαστικών τεχνών (Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική, Φωτογραφία, Εγκαταστάσεις, Περφόρμανς, Εικαστικό βίντεο, Πολλαπλά και Νέα Μέσα, Ψηφιακές μορφές τέχνης), της Κινούμενης εικόνας (Παραγωγή, Σκηνοθεσία, Σενάριο – Μυθοπλασία, Ντοκιμαντέρ, Animation), του Χορού (Ερμηνεία, Χορογραφία) και της Επιμέλειας Εικαστικών Εκθέσεων με χρηματικά βραβεία των 8.000 ευρώ το καθένα.
Εκτός από την οικονομική υποστήριξη, η ARTWORKS κατά τη διάρκεια του Προγράμματος διοργάνωσε σειρά δράσεων (σεμινάρια, εργαστήρια, διαλέξεις, συναντήσεις με επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού και εκδηλώσεις δικτύωσης για τους συμμετέχοντες), ώστε να προσφέρει εργαλεία στους συμμετέχοντες που μπορούν δυνάμει να τους βοηθήσουν να εξελίξουν το έργο τους αλλά και για να δημιουργήσει ένα ενεργό πλαίσιο αλληλοϋποστήριξης και διαλόγου μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά και με άλλους επαγγελματίες του χώρου.
Μετά το πέρας της συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα και μέσα από το δίκτυο συνεργασιών που έχει ενεργοποιήσει η ARTWORKS, ορισμένοι από τους Fellows θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών και επιμελητών: International Studio & Curatorial Program (ISCP) στη Νέα Υόρκη, Delfina Foundation στο Λονδίνο, SAHA Association στην Κωνσταντινούπολη και Κ3 Tanzplan στο Αμβούργο. Η ένταξή τους σε αυτά τα προγράμματα, στόχο έχει, να τους προσφέρει ερεθίσματα και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν την έρευνά τους, να προχωρήσουν σε νέα παραγωγή έργων, καθώς επίσης και να διευρύνουν τον κύκλο των επαφών τους με σημαντικούς καλλιτέχνες και θεωρητικούς από τη διεθνή κοινότητα.
Οι επιτροπές αξιολόγησης που εξέτασαν τις αιτήσεις των υποψηφίων για τον 4ο κύκλο του Προγράμματος ήταν οι παρακάτω:
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- Έλενα Παπαδοπούλου – Επιμελήτρια, Ιδρυτική Διευθύντρια Radio Athènes
- Αντώνης Πίττας– Εικαστικός
- Μαρίνα Φωκίδη– Επιμελήτρια, Θεωρητικός τέχνης και Ιδρυτική Διευθύντρια της Διεθνούς Περιοδικής Έκδοσης South As A State Of Mind
ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
- Γιώργος Καρναβάς – Παραγωγός, Heretic
- Τίμων Κουλμάσης – Σκηνοθέτης, Εκπρόσωπος Eλλάδας στο Eurimages
- Σοφία Μιχαηλίδου – Επιμελήτρια Κινηματογραφικών Προγραμμάτων
ΧΟΡΟΣ
- Κωνσταντίνα Γεωργέλου – Θεωρητικός, Δραματουργός και Ερευνήτρια παραστατικών τεχνών
- Αγγελική Στελλάτου – Xορογράφος, Ηθοποιός
- Αντώνης Φωνιαδάκης – Χορευτής, Χορογράφος
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
- Δάφνη Βιτάλη– Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)
- Κατερίνα Γρέγου – Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια, Μουσειολόγος
- Ξένια Καλπακτσόγλου – Επιμελήτρια εκθέσεων, Ιδρυτικό μέλος του Εργαστηρίου για τα Αστικά Κοινά (LUC)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2020
Ο 30ς κύκλος του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2021.
Στον 3ο κύκλο του Προγράμματος αρχικά προβλεπόταν να δοθούν 80 βραβεία σε άτομα που έχουν γεννηθεί στο διάστημα μεταξύ 1979 και 1994. Ωστόσο, λόγω των επιπτώσεων που επέφερε η υγειονομική κρίση του Covid-19 και στον τομέα του Πολιτισμού, η ARTWORKS σε συνεργασία με τον ιδρυτικό δωρητή της, προέβη στη χορήγηση 10 επιπλέον βραβείων στους ήδη επιλεγέντες επιλαχόντες της διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής που έλαβε χώρα στο πλαίσιο της ανοιχτής πρόσκλησης για συμμετοχή στο 3ο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για χρηματικά βραβεία των 8.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, βραβεύθηκαν 90 άτομα, καλλιτέχνες και επιμελητές, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στα πεδία των Εικαστικών τεχνών (Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική, Φωτογραφία, Εγκαταστάσεις, Περφόρμανς, Εικαστικό βίντεο, Πολλαπλά και Νέα Μέσα, Ψηφιακές μορφές τέχνης), της Κινούμενης εικόνας (Παραγωγή, Σκηνοθεσία, Σενάριο – Μυθοπλασία, Ντοκιμαντέρ, Animation), του Χορού (Ερμηνεία, Χορογραφία) και της Επιμέλειας Εικαστικών.
Οι επιτροπές αξιολόγησης που εξέτασαν τις αιτήσεις των υποψηφίων για τον 3ο κύκλο του Προγράμματος ήταν οι παρακάτω:
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- Δάφνη Βιτάλη, Ιστορικός Τέχνης, Επιμελήτρια, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Πολύνα Κοσμαδάκη, Ιστορικός Τέχνης
- Σωτήριος Μαχτσετζής, Ιστορικός τέχνης, Επιμελητής σύγχρονης τέχνης, Τεχνοκρίτης
ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
- Εύα Στεφανή, Δημιουργός ντοκιμαντέρ, Εικαστική καλλιτέχνις και Ποιήτρια
- Σύλλας Τζουμέρκας, Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος, Ηθοποιός
- Γιώργος Τσούργιαννης, Ανεξάρτητος παραγωγός, Horsefly Productions
ΧΟΡΟΣ
- Ευριπίδης Λασκαρίδης, Σκηνοθέτης, Ηθοποιός
- Ευφροσύνη Πρωτόπαππα, Χορογράφος, Ακαδημαϊκός
- Στεριανή Τσιντζιλώνη, Επιμελήτρια, Ερευνήτρια, Θεωρητικός Χορού
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
- Χάρις Κανελλοπούλου, Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια, Συγγραφέας
- Ελπίδα Καραμπά, Θεωρητικός τέχνης, Ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων
- Σταμάτης Σχιζάκης, Ιστορικός Τέχνης, Επιμελητής φωτογραφίας και νέων μέσων, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εκτός από την οικονομική υποστήριξη, η ARTWORKS κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, διοργανώνει σεμινάρια, εργαστήρια, διαλέξεις, συναντήσεις με επαγγελματίες από το χώρο του πολιτισμού και εκδηλώσεις δικτύωσης για τους συμμετέχοντες. Στόχος είναι, να συμμετέχουν ενεργά σε αυτές τις δράσεις οι Fellows δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα ωφέλιμο πλαίσιο αλληλοϋποστήριξης και διαλόγου.
Μετά το πέρας της συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα και μέσα από το δίκτυο συνεργασιών που έχει ενεργοποιήσει η ARTWORKS, ορισμένοι από τους Fellows θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών και επιμελητών: International Studio & Curatorial Program (ISCP) στη Νέα Υόρκη, Delfina Foundation στο Λονδίνο και SAHA στην Κωνσταντινούπολη. Η ένταξή τους σε αυτά τα προγράμματα, στόχο έχει, να τους προσφέρει ερεθίσματα και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν την έρευνά τους, να προχωρήσουν σε νέα παραγωγή έργων, καθώς επίσης και να διευρύνουν τον κύκλο των επαφών τους με σημαντικούς καλλιτέχνες και θεωρητικούς από τη διεθνή κοινότητα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2019
Ο 2οςκύκλος του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020.
Η ARTWORKS απένειμε 80 βραβεία των 8.000 ευρώ, τα οποία κατανεμήθηκαν ως εξής:
-Εικαστικές τέχνες: 35 βραβεία σε εικαστικούς μεταξύ 25-35 ετών και 10 βραβεία σε εικαστικούς 36-40 ετών
-Κινούμενη Εικόνα: 15 βραβεία σε κινηματογραφιστές μεταξύ 25-35 ετών και 5 βραβεία σε κινηματογραφιστές 36-40 ετών
-Χορός: 10 βραβεία σε χορευτές ή/και χορογράφους μεταξύ 25-35 ετών
– Επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων: 5 βραβεία σε επιμελητές εικαστικών εκθέσεων μεταξύ 25-35 ετών
Τις επιτροπές αξιολόγησης στελέχωσαν καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου του πολιτισμού. Συγκεκριμένα:
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- Νάντια Αργυροπούλου, Ανεξάρτητη Επιμελήτρια
- Νάντια Γιακουμάκη, Επιμελήτρια, Επικεφαλής επιμελητικών σπουδών, Whitechapel Gallery
- Χάρις Κανελλοπούλου, Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια, Συγγραφέας
- Νίκος Ναυρίδης, Εικαστικός, Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας
- Ηλιάνα Φωκιανάκη, Επιμελήτρια, Κριτικός τέχνης
ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
- Μαρία Δρανδάκη, Παραγωγός
- Jacob Moe, Συνιδρυτής και Γενικός Διευθυντής Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου
- Άγγελος Φραντζής, Σκηνοθέτης
ΧΟΡΟΣ
- Ερμίρα Γκόρο, Χορεύτρια, Χορογράφος
- Αναστάσιος Κουκουτάς, Θεωρητικός του χορού, Δραματουργός, Αρθρογράφος
- Χρήστος Παπαδόπουλος, Χορευτής, Χορογράφος
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
- Φαίη Ζήκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας
- Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του annexM, Κέντρου Εικαστικών Τεχνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, Επιμελητής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2018
To 2018 η ARTWORKS εγκαινίασε τη δράση της και απένειμε 60 βραβεία των 6.000 ευρώ σε 60 νέους καλλιτέχνες. Πιο συγκεκριμένα, 45 βραβεία σε εικαστικούς μεταξύ 25-35 ετών και 15 βραβεία σε κινηματογραφιστές μεταξύ 25-35 ετών.
Το πρώτο και πιλοτικό Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διήρκεσε 6 μήνες (Απρίλιος 2018 – Σεπτέμβριος 2018), ενώ ολοκληρώθηκε επίσημα με μια ομαδική έκθεση των 45 εικαστικών και μια σειρά προβολών ταινιών των 15 κινηματογραφιστών στο Summer Nostos Festival 2019, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Οι επιτροπές αξιολόγησης οι οποίες επεξεργάστηκαν και αξιολόγησαν τις αιτήσεις ήταν οι παρακάτω:
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- Δάφνη Δραγώνα, Επιμελήτρια, Συγγραφέας
- Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, Επιμελητής εκθέσεων
- Βασίλης Οικονομόπουλος, Επιμελητής στη LUMA Foundation, Arles, Γαλλία
- Κατερίνα Σταθοπούλου, Επιμελήτρια, Public Art Fund, Νέα Υόρκη
- Παντελής Χανδρής, Εικαστικός, Επίκουρος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας
ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
- Γιώργος Ζώης, Σκηνοθέτης, Παραγωγός
- Χρήστος Καρακέπελης, Σκηνοθέτης
- Τίμων Κουλμάσης, Σκηνοθέτης, Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages