ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Εικαστικες Τεχνες

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η Δέσποινα Ζαχαροπούλου γεννήθηκε στην Αρκαδία και εργάζεται ως εικαστικός στο πεδίο της performance, ενώ παράλληλα διδάσκει στο Βασιλικό Κολέγιο Τέχνης του Λονδίνου (RCA) ως ακαδημαϊκή υπεύθυνη του Contemporary Art Summer School. Έχοντας στο ενεργητικό της επαγγελματική εμπειρία και σπουδές στα πεδία της αρχιτεκτονικής (Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο), των καλών τεχνών (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών) και του θεατρικού ενδύματος (Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας – υπότροφος Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών), αυτή την περίοδο ολοκληρώνει το διδακτορικό της (practice-led) στις καλές τέχνες και τη φιλοσοφία στο Βασιλικό Κολέγιο Τέχνης του Λονδίνου (υπότροφος Ιδρύματος Ωνάση). H πρακτική της διερευνά την performance ως «επιφάνεια» και συμβάν παρρησίας, με στόχο την αποκατάσταση της φιλοσοφίας ως ενσώματης πρακτικής και μεθόδου προς μια ζωή ριζικά άλλη. Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε διοργανώσεις παγκοσμίου εμβέλειας, όπως: «AS ONE», σε διοργάνωση Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης NEON και Ινστιτούτου Marina Abramović (Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, 2016)· London Frieze (2015, 2017)· «A Possible Island?», σε διοργάνωση Ινστιτούτου Marina Abramović και 1ης Μπιενάλε Τέχνης της Μπανγκόκ (Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού της Μπανγκόκ, 2018-19)· «DataLoam» (Angewandte Innovation Lab, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης, 2019)· «ME/YOU YOU/ME» (Γκαλερί Sensei, Λονδίνο, 2016)· «Belgium is Happening» (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας & Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας, Βέλγιο, 2013), κ.ά. Δημοσιεύσεις της έχουν παρουσιαστεί διεθνώς, στα ακόλουθα έντυπα: «The NY Times», «The Nation» (Ταϋλάνδη), «CNN Greece», εφημερίδα «Liberal», κ.ά. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2021) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 Βeing a threat, 2016, διάρκεια: 2 ώρες, live performance, Performing Identities, Dyson Gallery, RCA, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Ania Mokrzycka.

Βeing a threat, 2016, διάρκεια: 2 ώρες, live performance, Performing Identities, Dyson Gallery, RCA, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Ania Mokrzycka.

Corner Time, 2016, διάρκεια: 324 ώρες / 7 εβδομάδες, performance μακράς διάρκειας, μια παραγωγή του Οργανισμού NEON και του Marina Abramović Institute (MAI), AS ONE, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, Ελλάδα. Φωτογραφία: Ναταλία Τσουκαλά.

Corner Time, 2016, διάρκεια: 324 ώρες / 7 εβδομάδες, performance μακράς διάρκειας, μια παραγωγή του Οργανισμού NEON και του Marina Abramović Institute (MAI), AS ONE, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, Ελλάδα. Φωτογραφία: Ναταλία Τσουκαλά.

Protreptic, 2018, διάρκεια: 168 ώρες / 3 εβδομάδες, performance μακράς διάρκειας, A Possible Island? Marina Abramović Institute (MAI) & Bangkok Art Biennale, Bangkok Art and Culture Centre, Μπανγκόκ, Ταϋλάνδη. Φωτογραφία: P.Pattara/BAB.

Protreptic, 2018, διάρκεια: 168 ώρες / 3 εβδομάδες, performance μακράς διάρκειας, A Possible Island? Marina Abramović Institute (MAI) & Bangkok Art Biennale, Bangkok Art and Culture Centre, Μπανγκόκ, Ταϋλάνδη. Φωτογραφία: P.Pattara/BAB.

Pudeur (d'après F.N.), 2017, διάρκεια: 10 λεπτά, live performance, The New Darkroom, RCA Queer Society, Dyson Gallery, RCA, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Βασιλική Αντωνοπούλου.

Pudeur (d'après F.N.), 2017, διάρκεια: 10 λεπτά, live performance, The New Darkroom, RCA Queer Society, Dyson Gallery, RCA, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Βασιλική Αντωνοπούλου.

 The most precious non-object, 2016, διάρκεια: 6 ώρες, performance μακράς διάρκειας, ME/YOU YOU/ME, Gallery Sensei, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Patricio Soto Aguilar.

The most precious non-object, 2016, διάρκεια: 6 ώρες, performance μακράς διάρκειας, ME/YOU YOU/ME, Gallery Sensei, Λονδίνο, ΗΒ. Φωτογραφία: Patricio Soto Aguilar.