ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

Εικαστικες Τεχνες

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

Σπούδασε performance (live art) στο Πανεπιστήμιο Brunel στο Λονδίνο και σωματικό θέατρο στη Διεθνή Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Λονδίνου (LISPA). Από το 2013 διαμένει στη Θεσσαλονίκη και δουλεύει σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με αφετηρία το σώμα και αναζητώντας νέους τρόπους αναπαράστασης, το σύνολο του έργου του συνίσταται σε μία διαμεσική πρακτική που εκτείνεται από την παραγωγή immersive, ζωντανών εγκαταστάσεων μέχρι τη δημιουργία επιτελεστικών έργων μικρής ή μεγάλης κλίμακας, συχνά με την ενεργή συμμετοχή «μη ειδικού» κοινού (μέσα από πολύμηνα βιωματικά εργαστήρια και σύνθετες συλλογικές πρακτικές). Η πρακτική του διερευνά τη δυνατότητα του καλλιτέχνη ως υποκινητή και μεσάζοντα για τη συγκρότηση ενός ζωντανού κοινωνικού γλυπτού, το οποίο δύναται να λειτουργήσει είτε ως πυκνωτής είτε ως παράγοντας αποσταθεροποίησης και επανιεράρχησης των κυρίαρχων νοημάτων και ταυτοτήτων. Είναι υπότροφος του κοινωφελούς ιδρύματος Robert Bosch Stiftung. Το έργο του έχει βραβευτεί από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το 8ο Διεθνές φεστιβάλ παντομίμας και σωματικού θεάτρου, και έχει παρουσιαστεί ατομικά ή ομαδικά σε διοργανώσεις και χώρους όπως: Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας (Ιταλία)· Φεστιβάλ παραστατικών τεχνών Buffer Fringe (BFPAF, Κύπρος)· Κέντρο Τεχνών του Battersea, (BAC, Αγγλία)· Εθνική Όπερα και Μπαλέτο της Μακεδονίας (Βόρεια Μακεδονία)· έκθεση «AS ONE», σε διοργάνωση Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης NEON και Ινστιτούτου Marina Abramović (Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα)· Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης· Πεδίο Δράσης Κόδρα· Goethe-Institut Θεσσαλονίκης, κ.ά. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2021) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

The eternal fire which lights them up inside and makes them glow, 2016

The eternal fire which lights them up inside and makes them glow, 2016

What remains, 2016

What remains, 2016

Into the light, 2017

Into the light, 2017

Refugio, 2017

Refugio, 2017

To whom it may concern, 2018

To whom it may concern, 2018