ΑΚΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ

Επιμελεια Εικαστικων Εκθεσεων

ΑΚΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ

Ο Άκης Κόκκινος είναι ένας ανεξάρτητος επιμελητής και λέκτορας, που διαμένει στο Λονδίνο και στη Χίο. Είναι, επίσης, ιδρυτής και διευθυντής της DEO projects- ενός εναλλακτικού οργανισμού σύγχρονης τέχνης με έδρα τη Χίο που στόχο έχει την ενίσχυση του διεθνικού διαλόγου και της πολιτιστικής υποδομής του νησιού. Τα τελευταία δέκα χρόνια, ο Άκης έχει συνεργαστεί με σημαντικά πολιτισμικά ιδρύματα τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Ελλάδα, καθώς και με ιδιωτικές συλλογές, ενώ, επίσης, έχει συμμετάσχει σε διάφορες ανεξάρτητες καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες. Έλαβε το μεταπτυχιακό του στην Επιμέλεια Σύγχρονης Τέχνης από το Βασιλικό Κολέγιο Τέχνης στο Λονδίνο (RCA, 2018-2020), με διπλή υποτροφία από το ίδρυμα NEON και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Schilizzi και του προγράμματος RCA Continuation Fund. Το 2021 βραβεύτηκε με το «Developing Your Creative Practice» του Συμβουλίου Τεχνών της Αγγλίας (Arts Council England) και συμμετείχε στο πρόγραμμα φιλοξενίας «Young Curators Residency Programme» του Ιδρύματος Sandretto Re Rebaudengo στη Μαδρίτη της Ισπανίας. Το 2022, επιμελήθηκε την ομαδική έκθεση Μοιραίοι Σύντροφοι, Ανυπόστατοι ίσκιοι στην Ελληνική Κατοικία στο Λονδίνο, μια ανάθεση από τον οργανισμό ΝΕΟΝ. Η έκθεση παρουσίασε 18 έργα ελληνόφωνων καλλιτεχνών της διασποράς, με κάποια από αυτά να αποτελούν μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου. Το έργο του έχει προβληθεί σε διάφορα διεθνή περιοδικά τέχνης και μέσα, μεταξύ άλλων στο Frieze magazine, Artforum, Damn Magazine, Art Basel Stories, ESTADÃO και την El Pais. Η πρακτική του, εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους διαταράσσεται το «αντικειμενικό» και το θεσμικό εισάγοντας ή ενισχύοντας άλλες, λιγότερο αξιοσημείωτες και αναγνωρισμένες μορφές γνώσης. Μέσα από πολυθεματικές αναγνώσεις, τον οικοφεμινισμό, τις μη δυτικότροπες προσεγγίσεις και άλλους μη ορθολογικούς στοχασμούς και φιλοσοφίες, το έργο του εστιάζει στο λιγότερο διαδεδομένο, στο αόρατο ή στο μεταιχμιακό. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2022) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Από αριστερά: Σάββας Χριστοδουλίδης, Αγαπούσε τη Φύση, 2008, Στεφανία Στρούζα, Anatolia, 2012, Μοιραίοι σύντροφοι, ανυπόστατοι ίσκιοι, 2022, Οργανισμός ΝΕΟΝ στην Ελληνική Πρεσβευτική Κατοικία, ομαδική έκθεση | Φωτογραφία © Christine Constantine, ευγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ και καλλιτεχνών

Από αριστερά: Σάββας Χριστοδουλίδης, Αγαπούσε τη Φύση, 2008, Στεφανία Στρούζα, Anatolia, 2012, Μοιραίοι σύντροφοι, ανυπόστατοι ίσκιοι, 2022, Οργανισμός ΝΕΟΝ στην Ελληνική Πρεσβευτική Κατοικία, ομαδική έκθεση | Φωτογραφία © Christine Constantine, ευγενική παραχώρηση ΝΕΟΝ και καλλιτεχνών

And yet the air was still stirring, Fundaciòn Sandretto Re Rebaudengo, Madrid, 2021.

And yet the air was still stirring, Fundaciòn Sandretto Re Rebaudengo, Madrid, 2021.

Fragmented images, fragmented stories, Paulo Nimer Pjota, Old Slaughterhouse of Chios, 2021. Photo by Yiannis Voulgaris. Courtesy of the artist and DEO projects

Fragmented images, fragmented stories, Paulo Nimer Pjota, Old Slaughterhouse of Chios, 2021. Photo by Yiannis Voulgaris. Courtesy of the artist and DEO projects

Balance, Rowdy SS, Sidirounta, Chios Island, 2022. Photo by Thanassis Gatos. Courtesy of the artist and DEO projects

Balance, Rowdy SS, Sidirounta, Chios Island, 2022. Photo by Thanassis Gatos. Courtesy of the artist and DEO projects

Untitled, Serapis Maritime, Video projection on Vigla Pachi, Chios Island, 2022. Photo by Thanassis Gatos. Courtesy of the artist and DEO projects

Untitled, Serapis Maritime, Video projection on Vigla Pachi, Chios Island, 2022. Photo by Thanassis Gatos. Courtesy of the artist and DEO projects